2012. augusztus 30., csütörtök

Liebster Award - avagy vérizzadás felsőfokon




Annyira tudtam, hogy megkapom. Sylvie Barthus jobb emberre nem is gondolhatott volna, mert egyrészt csak kemény, agyzsibbasztó gondolkodás után tudtam összeszedni 11 dolgot magamról, másrészt nem ismerek túl sok bloggert, tehát esélytelen, hogy összejöjjön a 11 emberke.
De nem adtam fel, itt van, fogadjátok sok szeretettel.



11 válasz

  1.  A napnak melyik időszakában vagy a legaktívabb, gondolok itt arra, mikor szeretsz írni?
Amikor van időm, ez általában este 8 óra és/vagy utána. Hétvégén pedig, amikor van egy kis szabadidőm. De nagyon ihletfüggő, volt, hogy munkaidő alatt is összejött pár oldal, mert muszáj volt leírnom. J

  1.  Ha büntetlenül a tiéd lehetne a világ összes ideje, mire fordítanád? (Pl. nem kényszerülnél munkába járni, mert kőgazdag vagy :D, és mindenki a kívánságaidat lesné.)
Jelenleg a templom egere is Bill Gates hozzám képest, de tetszik a gondolat. :D Tehát, ha bármit megtehetnék? Nem nehéz kérdés, utaznék. Elsősorban Írországba, megállnék egy domb tetején, és csak bámulnám a mesebeli, lankás tájat.

  1. Mennyire bízol saját magadban és abban, hogy amit csinálsz az jó?
Most mondjam, hogy egyáltalán nem? Csak a visszajelzésekre tudok hagyatkozni, ha magamra hallgatnék, sosem mutatnám meg senkinek, amit írok, mert teljességgel biztos vagyok benne, hogy nem jó.

  1. Mennyire figyelsz oda rá, hogy a kezedből kikerülő írás formailag és tartalmilag is kifogástalan legyen?
Teljes mértékig. Tudok helyesen írni és ki is használom. J A formázás is megy, szóval nincs gond. Meg igazából nincs „bétám”, aki átnézné a fejezeteket, saját magam oldom meg a problémáimat. :D

  1. A családod támogatása vagy nemtetszése mennyire befolyásol?
Ha azt vesszük, hogy párom még egy sort sem olvasott tőlem, mert szerinte hülyeség, akkor egyáltalán nem befolyásol. De például anyukám és nővérem imádják eddig az összes művemet. Nekik viszont sokkal később mutattam csak meg, mit is művelek szabadidőmben.

  1. Kétségbe esnél, ha egy nap arra ébrednél elhagyott az ihlet, de annyira, hogy az életben több sort nem vetsz papírra?
Kétségbe nem esnék, de tény, hogy hiányozna. Számtalan boldog és kevésbé boldog pillanatot okozott már, amiket nem akarnék a jövőben nélkülözni.

  1. Ha egy kiadó megkeresne azzal, hogy kiadja a könyvedet, de az általuk meghatározott helyeken drasztikusan át kellene írnod, megtennéd?
Nem tudom. Még sosem nyúltam bele kész novellába, mert szerintem az úgy kerek és számomra tökéletes. Attól függ, hogy nekem tetszene-e a változtatás.

  1. Elvállalnál egy olyan könyv megírását, aminek a témája távol áll tőled, de garantálnák, hogy kiadásra kerül?
Ha lenne hozzá ihletem és ötletem, miért ne? Pláne, hogy ki is adnák. J

  1. Ha látnád, hogy egyik kezdő írótársadnak meglódult a szekere, az ösztönzően hatna rád vagy lelombozna, mert mondjuk neked még nem sikerült?
Attól függ, mennyire kedvelem az illetőt. J Ha például neked indulna be a szekered, már gyártanám a plakátokat, pólókat és transzparenseket, mint a rajongói klubod elnöke. :D

  1. Szoktad a hozzád hasonló írópalánták munkáit olvasni, esetleg véleményezni? (Itt nem az olyan kijelentésekre gondolok, mint „Jaj, de tetszik!”, „Kérek még!”, „Überhiperszupcsi lett!” stb. :))
Idő hiányában ritkán nézek be máshova, ilyen kifejezést pedig, hogy überhiperszupcsi, sosem használnék.

  1. Mi a véleményed a függővégekről? Szoktad alkalmazni, vagy a hajadat téped tőle?
Nekem a vég az happy end, ha minden oké, minden lezárul, a jó elnyeri jutalmát, a gonosz pedig örök időkig szenved. Nincs függővég, nincs talán. Ez van, pont. J

  1.  +1.  Hány történetet írsz egyszerre? Befejezed az aktuálisat, mielőtt belevágnál egy másikba, vagy több vasat tartasz a tűzben?
Egyszer megfogadtam, hogy addig nem kezdek új sztoriba, amíg az előzőt le nem zárom. Mostanra ott tartok, hogy már négy megkezdett történetem van, és egyikkel sem jutok egyről a kettőre. Szörnyű tudat, de ha nem írom le akkor, belepusztultam volna. J

Na igen, itt jön az izgi rész. :)

11 dolog magamról

        1.       23 éves könyvelő vagyok, aki a legjobban magáról utál beszélni. :)
        2.       Szeretek viccelődni, nevetni, szeretem, ha nevetnek és jókedvűek körülöttem az emberek.
        3.       A lelkem mélyén rocker vagyok, imádok koncertekre járni, a jó magyar rock pedig minden adandó alkalommal a fülemben bömböl.
       4.       Kóros önbizalomhiányban szenvedek, valakinek mindig rugdosnia kell hátulról, mert bármelyik pillanatban elbizonytalanodok.
       5.       Ebből kifolyólag rendkívül szégyenlős vagyok és lámpalázas, a halálom, ha idegen tömeg előtt kell megszólalnom. Ilyenkor fülig vörösödök, lever a víz, dadogok és szénné égetem magam. Nem túl szép látvány. 
      6.       Ha meglátogatsz otthon, 90%-ig biztos, hogy Disney Channel-t nézek. Imádom a rajta futó meséket, a limonádé tinifilmeket és az aranyos kis zenéket.
      7.       Nem vagyok túl kitartó, ha valami nem megy elsőre, ritka, ha újra próbálom.
      8.       Az írást csak azért kezdtem el, mert egy fórumon az aláírásomba kaptam érte egy csini kis képecskét. J Azóta több, kisebb-nagyobb novella áll már mögöttem, és egyre gyarapodik az olyan történet száma, ami még befejezésre vár.
     9.       Hangulatember vagyok, és minden érzelem rögtön kiül az arcomra. Nem tudom megjátszani magam, hogy nem vagyok mérges, de amilyen gyorsan eldurran az agyam, olyan gyorsan lehiggadok, és tovább lépek. Nem vagyok haragtartó típus.
    10.   Több novellám is egy álomfoszlányból született, amit másnap továbbgondoltam, és összeállt kerek egésszé.
    11.   Elsírtam magam, amikor megkaptam az Ulpius levelét, hogy ki fogják adni a novellámat. Bár ez a mai napig nem történt meg, érthetetlen okokból, én nagyon büszke voltam magamra.
  
      És mivel, mint említettem, nem túl sok embert ismerek, ezért két bloggert találtam, aki talán még nem kapta meg: Sophie Taylor és Hedvig Cruz

     A kérdéseim pedig:

     1.       Szoktál írás közben zenét hallgatni, tévét nézni, vagy egyéb dolgot csinálni?

     2.       Hogy jöttél rá, hogy a jövőben írni szeretnél? Hirtelen jött ötlet, vagy tudatos folyamat?

     3.       Mintáztál már karaktert a környezetedben élő személyről?

     4.       Mit gondolsz, mitől lesz egy regény sikeres? A jó reklám mennyire befolyásolja a sikert?

     5.       Ki az első ember, akinek megmutatod az új részeket?

     6.       Van olyan karaktered, akit nem kedvelsz és nem feltétlenül azért, mert negatív szereplő?

     7.       Ha lehetőséged lenne választani, melyik kiadóhoz vinnéd a kéziratodat? Tegyük fel, hogy tuti a siker, és bármelyik kiadná? J

     8.       Papír alapú könyv, vagy ebook?

     9.       Melyik az az öt szó, ami leginkább jellemez?

    10.   Melyik kedvenc íród fejébe kukkantanál be egy pillanatra?

    11.   Genyó kérdés, de melyiket választanád: boldogság, vagy sikeres írói karrier?
   
       Köszönöm a lehetőséget, és hogy végig olvasátok! :) 


1 megjegyzés: